Yogan i Nerja

Anordnar Yogaresor till den lilla kuststaden Nerja i soliga Spanien och yogahelger i Nynäshamn i samarbete med Thai Yoga Massage Center i Nynäshamn

 

Yogan under veckan

Vill du veta mer om yogan kontaktar du Elisabeth. E-post: elisabeth_thai@hotmail.com.

Tel. 073-6341087

 

Yogan under veckan

 

Du tar med din egen yogamatta. Har du ingen och behöver låna så får du gärna låna en av mig men själv ta med den på flyget.

 

Kundaliniyoga kl. 08.00-09.00 varje morgon utom en dag som är yogafri

 

Hatha, yinyoga fyra kvällar 18.00-19.00.

Vi kommer också vara lite dynamiska vid något tillfälle och lära oss solhälsningarna bl.a.

 

Kundaliniyoga (Terapeutisk yoga): En enkel, dynamisk, effektiv form av yoga. Rörelserna kombineras med kraftfull andning vilket ökar och balanserar energin i både kropp och sinne. Ett yogapass består av kroppsställningar, andningsövningar, meditation & mantra. Inom Kundaliniyogan finns speciellt utformade pass för många olika behov. Denna yoga passar alla oavsett rörelseförmåga och ålder. Lämpar sig väldigt bra för nybörjare och för dem som önskar bli uthålligare, mer koncentrerade eller dig som lider av ryggbesvär. Kundaliniyoga används framgångsrikt för att mildra olika sjukdomstillstånd.

 

Dynamisk Yoga: En rolig och kraftfull yogaform där fokus ligger på riskfri träning. En "meditation i rörelse" som stärker dig både fysiskt och mentalt. Stor vikt läggs vid att få en korrekt position i ställningarna, inifrån och ut. Här är de olika ställningarna sammanbundna till ett dynamiskt och fysiskt flöde tillsammans med andning och ett mentalt fokus, avslappning i slutet. Passar för dig som vill ha en lite mer fysisk träning och gillar att svettas.

 

Hatha/Yin yoga bygger på Tao yogans väl beprövade kinesiska övningar. Det är en lugn och meditativ yogaform där fokus ligger på kroppens yin delar som bindvävnad, leder och ligament. Det är framförallt områdena kring höften, låren, bäckenbenet och nedre delen av ryggraden som man jobbar med. Yin Yogan utförs med avslappnande muskler och medveten andning för att fokusera kropp och sinne på vad som händer. Positionerna utförs sittande och liggande, vi stannar i varje position under en längre tid, ca 3-5 minuter.

 

 

Ohm Shanti, shanti, shanti

 

Elisabeth

 

Yoga i Nerja